Horinezen promoten eigen binnenstad
Hoorn – Tijden veranderen. Consumenten bestellen steeds vaker online. Zeker in coronatijd,
toen winkeliers noodgedwongen hun deuren sloten, heeft online winkelen een spurt
genomen. Daarbij mocht er ook twee jaar lang niets georganiseerd worden. En door de val
van Stichting Hoorn Marketing (Ik hou van Hoorn) heeft ook de stadspromotie stilgelegen. Dit
alles tot ongenoegen van lokale ondernemers en culturele instellingen. Tijd voor actie!
De charme van de binnenstad
Hoorn heeft zoveel meer te bieden dan enkel producten die je online kunt kopen. De
karakteristieke monumentale binnenstad aan het water heeft de sfeer van toen, met het unieke
aanbod aan winkels, horeca, cultuur en de beleving van nu. Onze oude havenstad is net als het
aanbod authentiek en mooi om te zien. Het initiatief van Hoornse ondernemers, culturele
instellingen en organisaties zorgen ervoor dat Hoorn zichzelf laat zien. Heb jij een dagje Hoorn
gepland of ben je nieuwsgierig wat Hoorn te bieden heeft? Op hoornechtmooi.nl vind je op één
plek alle speciaalzaken, de leukste uitjes en de nieuwste tentoonstellingen. Reserveer direct je
tafel, boek een ticket en geniet van het diverse winkelaanbod.
Het samenwerkingscollectief Hoorn
In november 2021 is er een werkgroep gestart onder de naam ‘Het Samenwerkingscollectief
Hoorn’. Een unieke samenwerking waarbij verschillende lokale winkeliers, horeca en culturele
instellingen zich vrijwillig inzetten om de stad vanuit hun eigen kennis en kunde te promoten. Zo
zet Rianne van der Riet (Bruggemann mode) zich in voor een kwalitatieve uitstraling van het
winkelaanbod, zorgt Kaya van Straten (Haai2Go) voor een bruisend Horeca aanbod, zet Lesley
Loos (RentTourBuy) zich in voor de ondernemers in de actieve sector en zorgt Ron Dol voor het
culturele aanbod en een goede weergave van de monumenten. Samen zorgen zij voor een
hoogwaardig en compleet aanbod dat samenkomt op de website hoornechtmooi.nl. Het team
wordt gesteund door de lokale marketing professionals, die als geen ander weten hoe je Hoorn
kunt promoten. Financieel wordt het initiatief gesteund door de vereniging ondernemers stad
Hoorn in de binnenstad, OSH Hoorn. Het doel is binnen 1 jaar minimaal 1 miljoen mensen te
bereiken en te laten zien hoe mooi Hoorn echt is. Wil je weten wie er meewerkt? Bezoek dan de
website hoornechtmooi.nl. De website is overigens pas net online en nog volop in ontwikkeling.
Mist er iets? Meld dan ook jouw bijdrage aan.
Stad aan het water
De Hoornse haven was voor ontdekkingsreizigers in de 16e en 17e eeuw het startpunt om de wereld
in kaart te brengen. Na De Slag op de Zuiderzee werd Hoorn een mondiale ontmoetingsplaats. In
Hoorn loop en vaar je letterlijk door de eeuwen heen. Watersporters en recreanten vinden hier de
perfecte thuishaven. Kom kitesurfen in het nabijgelegen Schellinkhout of zeilen op het Hoornse
Hop. Maar gewoon relaxed genieten van het uitzicht op het Markermeer kan natuurlijk ook. Vanaf
een zonnig terras, park, supboard of het toekomstige grootste stadsstrand van Nederland. De
gezellige havenstad heeft meer dan je misschien zult verwachten.
Compleet dagje Hoorn
Hoorn ademt kunst- en cultuur. Van de Museumstoomtram tot Pop-up Museum Expoost. En
van film in Cinema Oostereiland tot theater in Schouwburg Het Park. Het ene moment maak
je een reis door de Gouden Eeuw in het Westfries Museum en vervolgens beland je in een
jamsessie. Onze muziekscene brengt eigengereide talenten voort als Tim Knol en S10. In de
sfeervolle straatjes met monumentale panden ontdek je ook de allerleukste winkeltjes,
speciaalzaken en gezellige horecagelegenheden die van een dagje Hoorn een echte beleving
maken. Sluit je dag af met een culinair diner bij onze horecatoppers. Langer blijven? Boek dan een
overnachting in een van de mooie hotels in de stad. Er valt morgen nog zoveel te ontdekken.
hoornechtmooi.nl